E-ticaret nedir?
E-ticaret nedir?
E-ticaret kısaca geleneksel olarak herkesin yaptığı esnaflığın internet sitesi veya mobil ortamdan yapılmasına denir. Alınacak ürünün ve hizmetin satışı, reklamı veya dağıtımının online olarak sistemden yapılmasıdır.

E-ticaretin amacı nedir?
Satılan ürünün veya hizmetin çok hızlı, kolay bir şekilde ve de yorulmadan müşteriye ulaştırılmasıdır. E-Ticaret için kullanılan alt yapının müşterilerin anlayabileceği şekilde kullanışlı, basit ve karmamış olmaması, alt yapının güçlü ve gelişime açık olması e-ticaretin amaçları arasında sayılır.

Ülkemizde hangi e-ticaret sistemi kullanılır.
Ülkemizde genel olarak kullanılan E-ticaret sistemi olarak B2C (Business to Customer) firmalardan müşterilere e-ticaret sistemi, diğeri ise B2B (Business to Business) firmalardan firmalara e-ticaret sistemi olmak üzere 2 adettir. 2 sistem arasındaki fark müşteri kitlesinden kaynaklanmaktadır. B2B e-ticaret işlemleri firmalardan firmalara, B2C e-ticaret sistemi firmalardan müşteriye yapılır.

E-ticaret ihtiyaçları nelerdir?
E-ticaret sistemi oluştururken bazı ihtiyaçlar söz konusudur. Bunlar kısa şöyledir.
Domainin Seçimi: Herkes tarafından kolay okunabilecek, akılda kalıcı, domain seçimi yapılması gerekmektedir. Örnek vermek gerekirse www.n11.com, www.mynet.com, www.hepsiburada.com, www.sahibinden.com gibi veya çalıştığının sektörle ilgili veya şirketinin ismini de domain olarak kullanılabilir.
Sunucu: E-ticaret sisteminin olacağı sunucunun, sağlam, güçlü ve güvenlik açısından sorunsuz bir sunucu tarafından verilmesi gerekmektedir.
Ödeme Yöntemleri: E-ticaret sisteminizde kullanacağının ödeme yöntemlerinin belirlemelisiniz, örnek verecek olursak, kapıda ödeme, kredi kartı, havale, eft vb.
E-ticaret Sistemi: Sağlam, güvenlikle, güçlü, geliştirilmeye açık, her kesimin ihtiyaçlarını karşılayabilecek ve cevap verilebilecek e-ticaret sisteminiz olması gerekmektedir.
Tasarım: E-ticaret sistemi tasarımınız şirketinizi yansıtan, kaliteli ve son trend tasarımlar olmalı.
Güvenlik Sertifikası: Müşterilerinizin güvenliği için e-ticaret sistemlerinde güvenlik sertifikası (SSL) olmalıdır.
E-ticaretin ne şekilde avantajları vardır?
Avantajlarını müşteri ve satıcı açısından ele alalım.
Müşteriler açısından;
Hızlı alışverişlerin yapılmasına olanak sağlar.
Fiyat araştırmasını internet ortamında kısa zamanda ve maliyet harcamadan yapılabilir ve birden fazla ürünü birbirleri ile kıyaslama ve aynı ürünün farklı ortamlardan kıyaslamasına olanak sağlar.
Ürün çeşitliliğinin çok olmasından dolayı daha rahat tercih yapma imkanı vardır.
Alınmak istenilen ürünün daha önce kullanan kişiler tarafından yapılmış yorumlarına ulaşılır. Bu şekilde ürün hakkındaki başkalarının izlemini bilme imkanı olur. Bu şekilde ürün ile ilgili güven sağlanır ve satın almadaki süreç hızlanır.
İndirimlerden ve kapmayanlara anında haberdar olma ve ulaşma imkanı vardır.
İstenildiği zaman alışveriş yapılma imkanı sağlar
Satıcı açısından;
Hizmet verilen ürünlerin satılabileceği her zaman açık olan ve dünyanın her yerinden ulaşılabilen bir şube olur.
Ürünlerle ilgili detaylı bilgileri bir defaya mahsus yazılır, devamlı tekrar edilmek zorunda kalınmaz.
Alışveriş süreci hızlanır, tasarruf edilir, depo sıkıntı yaşanmaz, dükkanın yerinin merkeze yakın veya cadde üzerinde olmasına gerek yoktur, herhangi bir yerden yapılabilir ve kira olarak çok uygun olur. Bir çok ürünün çeşidi sunulabilir.
Yeni müşteriler çok daha kolay şekilde bulunabilir.
Reklam maliyetleri daha uygun ve hesaplı olur.
Çalışan kişi sayısından tasarruf edilir. Ayrıca iletişim masrafları azalır.
Mağaza kurulumu olarak fiziksel mağazalara göre çok düşüktür, fiziksel mağazaların görünüşe harcamış oldukları masraflar yoktur.
Firmanın adının hızlı bir şekilde duyularak herkes tarafından öğrenilmesi daha kolay olur.
E-ticaret kısaca geleneksel olarak herkesin yaptığı esnaflığın internet sitesi veya mobil ortamdan yapılmasına denir. Alınacak ürünün ve hizmetin satışı, reklamı veya dağıtımının online olarak sistemden yapılmasıdır.
E-ticaretin amacı nedir?
Satılan ürünün veya hizmetin çok hızlı, kolay bir şekilde ve de yorulmadan müşteriye ulaştırılmasıdır. E-Ticaret için kullanılan alt yapının müşterilerin anlayabileceği şekilde kullanışlı, basit ve karmamış olmaması, alt yapının güçlü ve gelişime açık olması e-ticaretin amaçları arasında sayılır.
Ülkemizde hangi e-ticaret sistemi kullanılır.
Ülkemizde genel olarak kullanılan E-ticaret sistemi olarak B2C (Business to Customer) firmalardan müşterilere e-ticaret sistemi, diğeri ise B2B (Business to Business) firmalardan firmalara e-ticaret sistemi olmak üzere 2 adettir. 2 sistem arasındaki fark müşteri kitlesinden kaynaklanmaktadır. B2B e-ticaret işlemleri firmalardan firmalara, B2C e-ticaret sistemi firmalardan müşteriye yapılır.
E-ticaret ihtiyaçları nelerdir?
E-ticaret sistemi oluştururken bazı ihtiyaçlar söz konusudur. Bunlar kısa şöyledir.
Domainin Seçimi: Herkes tarafından kolay okunabilecek, akılda kalıcı, domain seçimi yapılması gerekmektedir. Örnek vermek gerekirse www.n11.com, www.mynet.com, www.hepsiburada.com, www.sahibinden.com gibi veya çalıştığının sektörle ilgili veya şirketinin ismini de domain olarak kullanılabilir.
Sunucu: E-ticaret sisteminin olacağı sunucunun, sağlam, güçlü ve güvenlik açısından sorunsuz bir sunucu tarafından verilmesi gerekmektedir.
Ödeme Yöntemleri: E-ticaret sisteminizde kullanacağının ödeme yöntemlerinin belirlemelisiniz, örnek verecek olursak, kapıda ödeme, kredi kartı, havale, eft vb.
E-ticaret Sistemi: Sağlam, güvenlikle, güçlü, geliştirilmeye açık, her kesimin ihtiyaçlarını karşılayabilecek ve cevap verilebilecek e-ticaret sisteminiz olması gerekmektedir.
Tasarım: E-ticaret sistemi tasarımınız şirketinizi yansıtan, kaliteli ve son trend tasarımlar olmalı.
Güvenlik Sertifikası: Müşterilerinizin güvenliği için e-ticaret sistemlerinde güvenlik sertifikası (SSL) olmalıdır.
E-ticaretin ne şekilde avantajları vardır?
Avantajlarını müşteri ve satıcı açısından ele alalım.
Müşteriler açısından;
Hızlı alışverişlerin yapılmasına olanak sağlar.
Fiyat araştırmasını internet ortamında kısa zamanda ve maliyet harcamadan yapılabilir ve birden fazla ürünü birbirleri ile kıyaslama ve aynı ürünün farklı ortamlardan kıyaslamasına olanak sağlar.
Ürün çeşitliliğinin çok olmasından dolayı daha rahat tercih yapma imkanı vardır.
Alınmak istenilen ürünün daha önce kullanan kişiler tarafından yapılmış yorumlarına ulaşılır. Bu şekilde ürün hakkındaki başkalarının izlemini bilme imkanı olur. Bu şekilde ürün ile ilgili güven sağlanır ve satın almadaki süreç hızlanır.
İndirimlerden ve kapmayanlara anında haberdar olma ve ulaşma imkanı vardır.
İstenildiği zaman alışveriş yapılma imkanı sağlar
Satıcı açısından;
Hizmet verilen ürünlerin satılabileceği her zaman açık olan ve dünyanın her yerinden ulaşılabilen bir şube olur.
Ürünlerle ilgili detaylı bilgileri bir defaya mahsus yazılır, devamlı tekrar edilmek zorunda kalınmaz.
Alışveriş süreci hızlanır, tasarruf edilir, depo sıkıntı yaşanmaz, dükkanın yerinin merkeze yakın veya cadde üzerinde olmasına gerek yoktur, herhangi bir yerden yapılabilir ve kira olarak çok uygun olur. Bir çok ürünün çeşidi sunulabilir.
Yeni müşteriler çok daha kolay şekilde bulunabilir.
Reklam maliyetleri daha uygun ve hesaplı olur.
Çalışan kişi sayısından tasarruf edilir. Ayrıca iletişim masrafları azalır.
Mağaza kurulumu olarak fiziksel mağazalara göre çok düşüktür, fiziksel mağazaların görünüşe harcamış oldukları masraflar yoktur.
Firmanın adının hızlı bir şekilde duyularak herkes tarafından öğrenilmesi daha kolay olur.

Yorumlar
Yorum Gönder